sobota 25. marca 2017

Škótske sušienky / Scottish shortbread /

 Pri čítaní knihy som dostala chuť na nejaké škótske jedlo či koláč.Keď som objavila recept na tieto jednoduché sušienky, bola som nadšená. Recept pochádza od samotnej autorky Kováčovho učňa- Laury Frantz! :) Originál nájdete TU:http://laurafrantz.net/journal/page/24/

Ako vznikli tieto sušienky? Škótom pri pečení chleba ostávalo vysušené cesto. Toto cesto potom piekli na spodku rúry, až kým z toho nebolo niečo ako suchár. Postupne skúsili nahradiť droždie maslom a tak vznikli tieto sušienky. Prvý vytlačený recept pochádza z roku 1736 od pani McLintockovej. Podľa tradície sa ozdobená sušienka rozlamovala nad hlavou nevesty na prahu jej nového domu. Zrejme pre šťastie. 

Upečte si spolu so mnou tieto škótske sušienky, uvarte si k nim dobrý čaj a začítajte sa do románu Kováčov učeň! :) 
Ingrediencie 
1/2 šálky práškového cukru
1/2 šálky kukuričný škrob (použila som 1 Zlatý klas, 40g)
1 šálka hladnej múky
3/4 šálky rozpusteného masla (použila som ghee maslo)

Postup
V miske si zmiešame cukor, múku a kukuričný škrob. Pridáme maslo a rukami vypracujeme cesto. Cesto položíme na potravinovú fóliu a "utlapkáme", vytvarujeme kruh alebo štvorec, podľa toho, akú máte formu. Ja som použila menší kruh. Cesto celé zabalíme do fólie a necháme pol hodinu chladiť v chladničke. Potom odstránime fóliu a dáme do maslom vymastenej formy piecť na 165°C cca 30 minút. Po vychladnutí upečené cesto rozkrojíme. Dobrú chuť :) 
L. 


Informácie o sušienkach som čerpala z tejto stránky:
http://www.historic-uk.com/HistoryUK/HistoryofScotland/Scottish-Shortbread/
















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára